czwartek, 21 marca 2013

PIŁKA i KRZYŻYK (NIE 19/2012)



Franciszek Smuda ogłosił, kto pojedzie na ostatnie zgrupowanie przed Euro 2012. Trener twierdzi, że zrobił wszystko, co trzeba. Podobnie jego zawodnicy. A my przypuszczamy, że jest w błędzie.

Obawiamy się, że nasi sportowcy nie znają podstawowych modlitw sportowca, które zostały ogłoszone przez Krajowe Duszpasterstwo Sportowców. Dlatego dajemy krótki instruktarz, kiedy i jak należy się modlić, aby przynajmniej wyjść z grupy podczas mistrzostw kopanej piłki.

Po treningu, wysłuchaj nas, Panie
Czy wiedzą, że po treningu, a jeszcze przed prysznicem, należy klęknąć i powiedzieć:
Panie, mam zdrowe ciało i dziękuję Ci za nie. Dziękuję Ci także za to, że mogę uprawiać sport. Sprawia mi radość, gdyż we współzawodnictwie odkrywam swoje możliwości. Pomóż mi, bym nie poprzestał na doskonaleniu sprawności fizycznej, ale też wzrastał w Twej łasce i mądrości. Amen.
Na treningi powinni być zapraszani księża, żeby mogli wesprzeć tych, którym nic nie wychodzi.

Przed meczem, wysłuchaj nas, Panie
Dlaczego wyniki naszych piłkarzy są marne od lat? Bo przed zawodami zapominają wyznać:
Panie, oto staję do rywalizacji. Ty znasz mój trud włożony w treningi, w zmaganie z przeciwnościami. Ty wiesz, jak dużo czasu poświęciłem, aby należycie przygotować się do dzisiejszego dnia. Proszę Cię, Boże, pozwól mi osiągnąć jak najlepszy wynik.
Bez tego Pan nie wie, że czas na wsparcie, dodanie energii, woli walki.

Po meczu, wysłuchaj nas, Panie
A czy sportowcy wiedzą, że po zawodach, nawet przerżniętych, też trzeba za nie podziękować Panu?
Boże, dziękuję Ci za radość, jaką daje sport i gra. Dziękuję Ci za koleżeństwo i przyjaźń, jakich dzięki nim doświadczam. Nie pozwól, bym w zwycięstwie był wyniosły, a w porażce tracił nadzieję. Wszystko, cokolwiek stworzyłeś, wychwala Ciebie, także ciało człowieka, które w tak cudowny sposób ulepiłeś z prochu ziemi. Pomóż mi wysławiać Cię we wszystkim, a w końcu daj mi nagrodę, jaką obiecałeś zwycięzcy. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.
Jeśli nie będą umieli podziękować za porażkę, to i za sukces nie podziękują Bogu.

Aby koledzy dobrze wystawiali, wysłuchaj nas, Panie
Obawiamy się, że nasi piłkarze zapominają, że nie są sami w drużynie i za kolegów też nie odmawiają co dzień modlitwy. A trzeba.
Boże, Ty wiesz, że nie żyję sam na świecie. Drugi człowiek to wielki dar. Dlatego dziękuję za ludzi, których stawiasz na mojej drodze. Dziękuję za moją drużynę, za trenerów, działaczy, za tych, którzy dbają o nasze zdrowie i wszystkich, którzy pracują dla dobra drużyny.

Aby działacze nie byli skorumpowani, wysłuchaj nas, Panie
A działacze sportowi? Czy Grzegorz Lato i Zbigniew Boniek wiedzą, że od ich modlitwy mogą zależeć losy meczu?
Panie Boże, tak wiele ze swego życia poświęciłem dla sportu. Daje on radość ludziom, rozwija ciało, kształtuje wytrwałość. Chcę przez moją posługę w środowisku sportowym służyć innym. To jakiś wymiar zadań, które przede mną stawiasz. Pomóż mi zaradzić wszelkim trudnościom, z którymi zmaga się mój klub (związek sportowy).

Aby sędzia nic nie widział, wysłuchaj nas, Panie
Sędzia też nie jest bez winy, jeśli wchodzi na murawę bez wcześniejszej modlitwy.
Boże, pragnę Cię jak niegdyś król Salomon prosić o dar mądrości, abym sprawiedliwie podejmował decyzje sędziowskie. Tak wiele zależy ode mnie. Strzeż mnie od pomyłek, które mogą wypaczyć wynik meczu. Daj pewne oczy i sprawny umysł, bym swoją postawą przyczynił się do sportowego przebiegu rywalizacji.
Bez tego nie będzie mądry jak Salomon i nie będzie miał pewnych oczu i sprawnego umysłu, bo Bóg mu nie da.

Kibice Cię proszą, wysłuchaj na, Panie
Oczywiście równie ważni są kibice. Na stadion, oprócz bejsbola, powinni wnieść prośbę do Pana.
Panie Boże, chcę prosić za zawodników mojej ulubionej drużyny. Chcę ich wesprzeć moją modlitwą. Pomagaj im w osiągnięciu najwyższych laurów sportowych i strzeż od kontuzji. Spraw, by przez swoją postawę przynieśli chlubę naszej ojczyźnie czy miejscowości, którą reprezentują.

Rezerwowi Cię proszą, wysłuchaj nas, Panie
Uważamy także, że zawodnicy siedzący na ławce rezerwowych nie powinni tracić nadziei, bo i ich może wysłuchać Pan. Muszą jednak się do niego odezwać. Panie Boże, dziś znowu znalazłem się na ławce rezerwowych. Jest mi smutno, choć wiem, że w drużynie każdy ma swe miejsce i potrzebni są też rezerwowi. Panie, proszę Cię o wiarę w swe umiejętności i o pokorę, bym umiał czekać na swój czas, pamiętając, że w życiu wzrasta się stopniowo. Pomóż mi budować w drużynie prawdziwą wspólnotę, radować się wspólnie z każdego sukcesu, a dzielić gorycz porażki. Strzeż mnie od zazdrości i wspieraj w dążeniu do znalezienia właściwego miejsca w drużynie i w życiu.
 
Trener Smuda Cię prosi, wysłuchaj mnie, Panie
No i na koniec dajemy Smudzie szansę na poprawę. Dla niego też jest formułka.
Najlepszy nasz Ojcze, chcę prosić Cię za drużynę, którą mi powierzyłeś. To wielka odpowiedzialność. Pomóż mi mądrze pokierować tymi młodymi ludźmi, bym przez właściwy trening przyczynił się do rozwoju ich sportowych umiejętności.

Joanna Skibniewska

Ci, którzy przyjadą do Gdańska na Euro, będą mogli w ojczystym języku nie tylko modlić się o pomyślne występy swoich drużyn, ale też wyspowiadać się i porozmawiać o sprawach duchowych. Przygotowano możliwość spowiedzi po angielsku, niemiecku, chorwacku, włosku oraz hiszpańsku. W pozostałych miastach wyznaczono specjalne kościoły. Na stadionie narodowym stanie kaplica ekumeniczna. 
Jeśli mimo wszystko Polska nie wyjdzie z grupy, to Boga, kurwa, nie ma!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz